Erti Kehidupan

Kehidupan yang penuh onak dan duri, penuh dengan rintangan yang perlu kita tempuhi, walaupun perit kita perlu lalui kerana rintangan dan halangan itulah yang membuatkan diri kita matang.

Thursday, February 17, 2011

SeMaKiN RaMaI pErEmPuAn CuRaNg......



Kita biasa dengar ramai lelaki curang dengan perempuan dan tidak setia, tetapi lain pula hari ini. semakin ramai perempuan diluar sana curang dengan lelaki dan tidak boleh setia. Apa disebabkan lelaki yang mengajar mereka bersikap curang dan takot untuk setia??? Adakah semua berpunca dengan perangai segelintir lelaki atau ada sebab-sebab lain yang mendorong mereka melakukan kecurangan??


Sekarang ini segolongan perempuan yang curang juga semakin berani sehingga ada yang mencabar suami mereka supaya tidak menjadi dayus dan meminta melafazkan sahaja talak kerana mereka sudah mempunyai lelaki lain. Kebanyakan isteri – isteri meminta dirinya dicerai atas alasan suami tidak bertanggungjawab, tapi lain pula yang diperkatakan suami. Merka mengatakan yang isteri mereka mempunyai hubungan dengan lelaki lain. Baru- baru ini sue ade terbace satu berita di metro yang mengatakan isteri ditangkap khalwat dengan lelaki lain. Mengapa semua ini terjadi??? Adakah suami tidak dapat memenuhi nafkah zahir dan batin isteri??? Masalah ini bermula apabila ada isteri masih mendapatkan perhatian lelaki lain kerana bentuk badan mereka menarik atau menjadi idaman jejaka lain selepas menjalani perubahan dengan mencantikkan diri. Kesempatan ini pula diambil oleh wanita yang seolah – olah gembira masih laku di pasaran seterusnya melayan PEMINAT sekadar suka – suka tetapi akhirnya terjebak dalam hubungan cinta. Kes isteri ditangkat khalwat semakin menjadi – jadi sekarang ini boleh dikatan trend akhir zaman, tetapi ade juga suami yang sanggup memafkan isteri dan menerima kembali daripada kes mahkamah kerana malu dengan perbuatan isteri selain sedar kekurangan diri. Sikap curang perempuan ini boleh berpunca daripada beberapa factor antaranya, suami tidak bertanggungjawab, tidak bersifat penyayang, tidak memuji isteri, tidak member perhatian dan tidak membelai isteri. Lain pula pada pasangan couple mungkin pasangannya kurang beri perhatian, yang lelaki tidak bersungguh-sungguh dalam menjalinkan hubungan cinta, selalu marah – marah, dan tidak pernah menunjukkan kasih sayang terhadap perempuan tersebut. Hingga orang lain mengambil kesempatan mengisi kekurangan itu. Selain itu, wanita juga memainkan peranan dalam keruntuhan rumah tangga apabila mereka dengan mudah melayani lelaki lain yang terpikat sedangkan sudah mempunyai tanggungjawab sebagai isteri dan ibu. So pada lelaki yang kat luar sana jangan salahkan seratus peratus kepada perempuan apabila dia curang . sebaliknya piker apa yang u all dah buat sampai perempuan-perempuan kat luar sane tidak boleh nak setia dan berlaku curang. Jadi pade lelaki-lelaki jika u all sayang kat kekasih or isteri u all.. jaga elok dan jangan bagi die merasa kekurangan bile bersame ngan u all…

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home