Erti Kehidupan

Kehidupan yang penuh onak dan duri, penuh dengan rintangan yang perlu kita tempuhi, walaupun perit kita perlu lalui kerana rintangan dan halangan itulah yang membuatkan diri kita matang.

Monday, February 14, 2011

PeRsOnAl DeTaIL

Nama ak suliana, ak anak pertama dari 5 orang adik beradik, adik beradik ak ada 5. 4 perempuan seorang lelaki. Aku berumur 21 tahun, aku berasal dari gua musang kelantan. Sekarang ni aku bekerja di Pasir Gudang Johor. Aku baru lagi dalam blog ni, lau ada silap dan salah 2 tolong la tegur n betulkan k. Ak x de lah tinggi sangt au dengan kawan- kawan ak, ak yang paling kechik. tinggi ak 156 je berat ak lak 45. Aku ade seseorang yang ak sayang sangat, n x de dapat ganti diri die kat hati ak nie.

              Name dia Azmi, yang ak suke bab die nie, die suke merendah diri, Hormat orang tua yang dia paling utamakan parentz die 2 yang paling ak suke. yang paling ak x suke lak, lau ade masalah die x pernah nak cerita atau kongsi ngan ak. Berlagak cool tapi asyik nak marah2. seorang yang baik sangat sebab walaupon die tengah susah die nak gak tolong kawan - kawan n adik beradik die. x pernah nak pikir ape akan jadi kat dia. Sekarang ni die kat Sarawak di Pulapor. Selalu gak dia telefon ak. Aku sebenarnya x tahu ape akan jadi ngan hubungan kita owg nie. Sebab banyak sangt mslh, masalah yan berpunce dari ak la kot. ak bukan pandai nak jaga hati orang, selalu je sakitkan hati die. Nak tahu x? ak dulu selalu gak tpu die mase mule-mule kenal. kite owg kenal kat dearhaniey. room chat, dulu ak bukan baik sangt ak nie macm lelaki sikit susah nak sygkan owg. Nak-nak bile ak putus ngan ex ak. mase 2 ak nekad nak mainkan lelaki. aku berubh jadi perempuan yg femini,tapi lain lak jadi bile aku kenal die nieh. Die memang caring.Sampai aku sendiri x tahu bile ak sayang sangat kat die. sebb pragai die 2 buat ak sedar x semua laki kat dunie nie x boleh caya ade gak yang boleh caya. ak terlalu sayang die. aku buat blog nieh sebb nak kongsi ngan korang sal kehidupan couple nieh. x kisah la yang menyedihkan ke x. Lau korang ade cerita yang best-best korang leh hantar email kat ak anailus_imza@yahoo.com. mane la tahu nak kongsi pengalaman couple korang dengan ak, apa salahnye. Kerana itulah pengalaman yang kita x boleh nak lupekan. sebelum bertemu yang sepatutnya mcm-mcm kita rase. ade yang manis, pahit dan semua la.Mase couple la kita dapat merasai semua 2. Adakalanya manis tok dikenang ade kalanya pahit tok di ingat. so yang manis jadikan kenangan. yang pahit jadikan pengajaran. Pada yang putus bercinta tidak mahu lagi sakit hati jangan mudah berputus asa. Percaya pada takdir, semua dugaan 2 datang dari allah dan allah tahu apa yang terbaik untuk hambanya.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home